Search This Blog

kura-kura saya

Saturday, March 12, 2011

AKU SUKA DENGAR..

 Mozart - Mozart: Violin Sonata in D major KV 7 Allegro molto .mp3
Found at bee mp3 search engine

Tuesday, February 15, 2011

setahun jagung

aku minta maaf kepada 3  follower setia aku, aku x banyak post entry lagi walaupun umur blogku dah nak hampir 2 tahun, sebenarnya blog ni tidak akan dipublishkan lagi selagi tidak matang, yang dah tu biar la, entry aku buat pon gaya macam malas menaip, jujur aku memang lembap menaip, sebenar dalam kepala otak ni banyak  benda nak cakap tapi xde alat untuk menterjemahkannya. dalam dunia blog ni aku baru belajar nak bertatih .. tarikh matang blog ni, aku pon xtaw, aku sibuk tapi satu kerja pon x nampak.



kalau blog ni macam bayi gini la umur dia skang. budak ni anak kawan kakak yang kitaorang p tumpang salin lirik lagu boboy, ingat tak??
comey x??? tapi serius budak ini sangat garang..

Saturday, January 1, 2011

Cantik???

Soalan objektif -bulatkan huruf (1 markah)

Berikan definisi cantik
a) bermata bulat
b) bermuka bujur
c) hidung mancung
d) rambut ikal


Soalan subjektif

Berikan definisi cantik ( 5 markah)
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
 Anda lah yang menentukan tentang cantiknya seseorang itu... Di  sini, aku bersetuju bahawa cantik itu sesuatu yang subjektif dan memberi markah yang lebih banyak ( hensem pn sama gak).


p/s Bagi aku lelaki gelap tu hensem (gelap tak bermakna hitam).

Wednesday, November 24, 2010

kenangan kembali lagi...

sambil study bahasa jepon, syok jugak layan lagu 90-an...
memori itu datang lagi... teringat dulu waktu sekolah rendah dulu kakak aku dan kwan2nye suka hafal lagu2 melayu yang dinyanyikan oleh penyanyi muda seperti spin, new boyz, boboy,Q-face ect,.. xterkecuali aku... beza umur aku dngan kakak 3 tahun... aku ni selalu je mnyibok ngan diorang...
time tu. kitorang ade buku nota setiap sorang yang dipenuhi ngan lirik2 lagu dan gambar artis (sumber gambar drp majalah abangku).. pahtu ktorang hafal lagu tu dan nyanyi tepi tali air... nyanyian ini diadakan selepas mkn tengah hari dtepi tali air..(berkelah konon)... buku tu ! dimanakah ia???
rumah aku dulu xde radio. jadi pergi la menumpang rumah kawan kakak,, xtaw kenapa ari tu kitorang nk sangat lagu episod cinta nanyian boboy... kbtolan bilik yang ade radio tu xde lampu.. jadi bertemankan lilin , kakak aku salin lirik lagu tu(kolot juga pemikiran ktorang time tu.)... kitorang hepi r..
esok nya aku cter kat spupu aku yng kakak aku dapat salin lagu tu ngn megah nya.. dan dia bersuara.. aku siap rakam lagi.. terasa diri rendah la plak..
dalam umur 21, baru aku sedar sungguh banyak kenangan manis yang tercipta dulu.. jom kita layan lagu boboy

Sunday, November 14, 2010

my parents...


my parents....


ade orang terpikir x knapa jarak mereka agak jauh??? bukan gaduh taw ..
dulu memang la time muda2 maklumlah darah panas...tp ble da tua, perangai die len ckt r...
seingat aku, aku taw makne depa gaduh time darjah 2 kot... aku skolah menengah , gaduh nya agak keras ckt... tp .. jodoh.. gaduh mcm mne pon... klow da jodoh x kmane...

boring2, ku upload gamba ni.... sebenanya kat bawah tu ade gambar kakak aku yang baru kawen...
o lg satu 1 klo nak taw rupa ku cne try imaging dari ciri2 diorang... erm tp xley gak... ramai org ckp muka mirip arwah nenek blah ayah....

Friday, October 22, 2010

Duniaku....


sebenarnye nak kate aku ni baik x la baek sangat tapi nak kate jahat x la jahat sangat...tapi sebagai manusia biase aku juga perasaan diri ini melakukan tindakan yang btol(kadang x btol), mempunyai perasaan cemburu marah , hilang sabar kurang keyakinan, rendah diri, berfikiran negative,menepati janji , mungkir janji, berdendam dan memaafkan, bersangka buruk, kekadang bersangka baik, pemurah kadang berkira.. banyak sifat diriku yang x tersenaraikan...

satu peristiwa berlaku dalam minggu ni, selesai menjawb, ujian amali, yang bley di katakan susah menyebabkan aku pening, dan hilang kawalan seketika... ttiba seorang kawan berkata



A: aku ujian amali dulu ade soklan bocor tapi xdapat A solid pon, inikan pula ujian amali taddi..
aku:ank dapt soklan bocor dapat A-, aku??? soklan bocor aku dapt B.



berdasarkan pemahaman aku, dia cube nk katekan result ujian tadi mungki trok dan die lmah walapun dapt soklan bocor still dapat A-, how abut me? very very weak..
logik ke tak xpastila.. tapi yang pasti hatiku terluka seketika...
silap aku pade amali yang dulu


  • aku x hafal formula

  • xtaw cari slope gne kalkulator tp x bertanye..

tu je la 2 perkare yang dpt dikenal pasti..


tapi luka hatiku seketika je, krana budak ni memang inocent, pada pandangan dia berkata ape yang tesurat di hatinye.. tapi tersirat di hatiku.., tapi kt xtaw hati manusia..yang aku taw hati lembu sedap di masak kerutuk...


ape pun klaw terasa hati.. cara harus aku buat ade la.



  1. diam seketika..

  2. take a deep breath.

  3. anggap je perkara tu x pernah terucap.


biarla die dengan dunia nye, aku dan duniaku..


jangan sampai satu perkata terucap oleh orang len.. kte berhenti ditngah jalan,,,

Friday, October 15, 2010

Friday, October 8, 2010

kejakunanku pasal komputer....

Semalam aku tido dalam kul 3 pg..cbok duk cari freeware... tetiba teringat yang aku ni seorang yg sangat jakun pasal computer sewaktu matrik dulu. kat sekolah dulu ade la makmal komputer yang aku masuk x sampai 5 kali sepanjag persekolahanku... ini jenis komputer y aku maksudkan






lpas spm, aku masuk matrik.. kat sane ade 1 subjek yang dinamakan sains informatik..aku mengambil subjek tu sem 1...
  • 1st kelas " awk cne nak on?" ku bertanya kepada kawan sekelas y berade di depan..

(tu ade butang yang bulat kt belah kanan..)

" mane??? 0oo.. ok.."

  • 2nd class.. cikgu" hari ni kita akan belajar nak guna microsof word..."

...................

ani! da siap ke, kak.da(kawan) nak balik da ni...

............ dak agi k.da tolongtaip.... ore taip lambat la....

ok la... nak masuk gambar pe ni?

ikut r... thanx k.da...

  • p cc.... nak blaja buat emel + frienster.... "akin(rumate) mne huruf A ni?"... keypad die xde huruf la...

hang ni... ni...

P/s time kat aku punyer bahgian chat x btol...

Thursday, October 7, 2010

Human tends to read.....


sejak 2 3 hari ni aku terperasan makin ramai orang pakai t-shirt dengan pelbagai jenis tulisan ...
kadang aku x kisah orang pakai baju corak pe.... tapi bile dah tertulis aku menjadi tertarik untuk membacanya... sebenarnya kita ni sangat rajin membaca ..tapi membaca benda yang simple2.. tapi as a student. aku tak suka membaca .. har3... that's why subjek yang memerlukan hafalan... sangat teruk...




Tuesday, September 28, 2010

Roda kehidupan




Bak kata orang hidup ni macam roda , kadang di atas kekadang di bawah, skunk aku berada di fasa bawah dan sedang cuba tuk naik ke atas.... kegagalan tekadang akan menjadi manis apabila melaluinya dan berjumpa dengan kejayaan kejayaan.



Pada pandangan aku, manusia akan bertindak apabila btol2 tepaksa, contohnya seberang sini ade orang nak bakar kiter so ape yang perlu kite buat???

tunggu orang selamatkan kiter? hopefully ade la .. jika xde.. x payah amik risiko lompat saja ke seberang sana.

aku perlu bangkit.. once aku bangkit... keyakinan turut datang bersama....
sebenarnya kunci kejayaan itu ade dalam diri masing2.. samada kite jumpa atau x... tuk jumpa perlu la kita mencarinya....


ops x reti lagi la nak adjust gambar cne... biaq p la. dulu...

Tuesday, September 21, 2010

rase nak menulis semalam tpi komputer said malware found.. ape tu??? biaq p la...


lamo banor x menulis.... aku pon da xtaw taw skang aku ckap loghat pe....

semasa cuti raya aritu banyak aku tpikir idea tuk post kat cni... skan da lost so... i need some time ... enjoy je la video ni dulu...

Saturday, August 14, 2010

Monday, June 28, 2010

bowink.........................






sapa tahap nak mutoh.... praktikal of praktikal...

Saturday, June 12, 2010



kini aku pasrah dan akur dengan kehendak ilahi, selama ini aku lalai dengan kehidupan sendiri... terlalu banyak hiburan dalam hidupku.... Astagfirullahalazim...

Wednesday, May 26, 2010


ya Allah, kepala ku sakit.. jiwaku sakit aper yang harus ku lakukan... aku rase aku dah di penghujungnyer... masih banyak bnda yang x settle aper y harus aku lakukan... secara kseluruhannya aku sakittttttttttttttttt.........................

Monday, May 24, 2010


sakit kepala... sepanjang 2 minggu ni ku rase x puas hati dengan pencapaian diri..ade beberapa spesis mangkok yang x paham jwa membuaatkan hidupku bertambah rumit........keadaan diri pon semakin semakin uzur...

Sunday, May 16, 2010

ku sentuh cintakimia


latihan industri, la..ala...la... boring giler..
setiap hari pura2 sibok... ditempatkan pusat pengajian pergigian
menerima 1 projek dan diriku excited tp kerja sgt sikit ... ari ni bru sentoh chemical ... sonok wa ckp lu.. beginila perasaan ku bler kte cintakan kimia... tp ader la jgak sedikit kecuaian... well thats me yng tkenal ngan minah kalot...

Friday, April 16, 2010

ari ni genap sminggu aku kat bilik( study week) lagi seminggu bru stat exam....huh....... knapa la aku ade perasaan boring untuk study.... study2x..... bangun lah dari lena! perjalanan hidupmu masih jauh.... ade org yang m'nantikan kejayaan mu...... ingat susah payah seblom sampai k thap ni.. jangan sia-siakan usaha dahulu...

Wednesday, April 14, 2010

Sesungguhnya kita patut BERSYUKUR...

1. untuk suami/isteri yang tidur berdengkur diwaktu malam, kerana beliau tidur disisi kita bukan dengan orang lain.

2. untuk anak/adik perempuan kita yang mengomel apabila mencuci pinggan, kerana itu bermakna dia berada di rumah, bukan dijalanan berpeleseran.

3. untuk cukai pendapatan yang kita kena bayar, kerana itu bermakna kita masih mempunyai pekerjaan.

4. untuk pakaian kita yang dah tak muat, kerana itu bermakna kita cukup makan.

5. untuk lantai yang perlu dimop, tingkap yang perlu dilap, dan rumah yang perlu dikemas, kerana itu bermakna kita mempunyai tempat tinggal.

6. untuk bunyi bising jiran-jiran, kerana itu bermakna kita masih lagi boleh mendengar.

7. untuk timbunan pakaian yang perlu dicuci/digosok kerana itu bermakna kita ada pakaian untuk dipakai.

8. untuk keletihan/kesakitan otot selepas seharian bekerja, kerana itu bermakna kita masih berupaya untuk kerja kuat.

9. untuk tempat letak kereta yang jauh daripada lif, kerana itu bermakna kita masih berupaya untuk berjalan.

10.untuk jam loceng yang berdering pada waktu pagi, kerana itu bermakna kita masih hidup untuk meneruskan hari tersebut...

AND FINALLY ....... for received this personal and meaningful forwarded e-mails because it means you have friends who are thinking of you.


HAVE A WONDERFUL DAY!!!


BELAJARLAH BERSYUKUR.......